Robert Ward ny Business Unit President för Skanska Commercial Development USA

Robert Ward har utsetts till ny Business Unit President för Skanska Commercial Development USA. Han tillträder sin nya roll den 13 juli 2017.

Robert har arbetat för Skanska sedan 2002. Han har varit en viktig del av Skanska Commercial Development USA sedan starten. Han har styrt våra verksamheter i Washington DC och Houston, Texas, och levererat vårt första kommersiella utvecklingsprojekt i USA. För närvarande arbetar han som Chief Operating Officer för Skanska Commercial Development USA med ansvar för viktiga delar som översyn av investeringar, uthyrning, nya marknader och servicefunktioner. Före rollen inom kommersiell utveckling var Robert vice vd för Skanska USA Building.

Robert kommer att rapportera till Claes Larsson, vice vd för Skanska AB. Robert ersätter Shawn Hurley, som har bestämt sig för att lämna Skanska.

– Robert har både mycket starkt kundfokus och driv och har bidragit till att etablera Skanska som en kommersiell fastighetsutvecklare på våra utvalda amerikanska marknader. Jag ser fram emot ett fortsatt arbete med Robert och att utforska nya marknader och möjligheter för Skanska i USA. Jag vill också tacka Shawn för hans tid med Skanska som Business Unit President och hans betydande insatser för att utveckla vår verksamhet i Bostonregionen, säger Claes Larsson, vice vd, Skanska AB.

Edvard Lind, Presschef, Skanska AB, tel 010 448 88 08

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com

• Tjänster, konsult, service

• byggbranschen
  • skanska ab
  • skanska
  • usa
  • skanska usa

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, övriga Europa och Nordamerika. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har idag cirka 41 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2016 uppgick till 151 miljarder kronor.

Skanska is one of the world’s leading construction and project development companies, focused on selected home markets in the Nordics, Europe and USA. Supported by global trends in urbanization and demographics, and by being at the forefront in sustainability, Skanska offers competitive solutions for both simple and the most complex assignments, helping to build a sustainable future for customers and communities. The Group currently has about 41,000 employees. Skanska's sales in 2016 totaled SEK 151 billion.