Roger Bayliss ny Senior Vice President Operational Efficiency på Skanska

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 10:12 CET

Roger Bayliss har utsetts till Senior Vice President Operational Efficiency på Skanska. Roger tillträder den 1 februari och kommer i sin nya roll att rapportera till Mats Williamson, Executive Vice President Skanska AB.

Roger Bayliss har arbetat på olika positioner inom Skanska sedan 2007, bland annat som projektchef för sjukhusprojekten Barts & The London, EVP Business Improvement och CFO, samtliga för Skanska UK. I den nyinrättade tjänsten kommer han att fokusera på hur projekt och projektorganisation kan bli mer effektiva, lönsamma och kundorienterade.

– Roger har gedigen erfarenhet från projekt, linjeorganisationen och samarbeten mellan enheter på alla nivåer inom Skanska.Han är analytisk och struktureradoch har med sin långa erfarenhet, från både i Storbritannien och internationellt,varit avgörande förutvecklandet av fokusområdetoperational excellence, säger Mats Williamson.

För ytterligare information kontakta:

Andreas Joons, Pressekreterare, Skanska AB, tel 010-449 04 94

Direktnummer för media, tel 010-448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 60 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och Nordamerika. Omsättningen år 2014 uppgick till 145 miljarder kronor.