Skanska bygger lokaler till högskola i Trondheim, Norge, för cirka 300 miljoner kronor

Skanska har skrivit kontrakt med EC Dahls Eiendom AS om att renovera och bygga till högskolan i Sør-Trøndelags campus i Trondheim, Norge. Kontraktet är värt totalt NOK 280 M, cirka 300 miljoner kronor, och inkluderas i orderingången för Skanska Norge för andra kvartalet 2015.

Arbetet påbörjas i augusti 2015 och beräknas vara slutfört i december 2017.

Skanska Norge är inriktat på bygg- och anläggningsverksamhet. Enheten har cirka 4 000 medarbetare. Skanska Norge hade 2014 intäkter på 13 miljarder kronor. I Norge är Skanska även verksamt inom utveckling av bostäder, kommersiella fastigheter och projekt i offentlig-privat samverkan, OPS.

Pål P Syse, kommunikationsdirektör, Skanska Norge, tel +47 98 21 00 01

Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Direktlinje för media, tel 010-448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com

• skanska norge
  • trondheim
  • sør-trøndelags campus

• Utanför Sverige

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 58 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och Nordamerika. Omsättningen år 2014 uppgick till 145 miljarder kronor.