Höstens omgång av Din musikbusiness är här!

Petter var gäst när Din musikbusiness hade smygpremiär på SKAP:s break out session under Stim Music Expo tidigare i veckan. Foto: Cristian Jonsson.

Fullsatt både 2013 och 2014 på utbildningen Din musikbusiness – har du koll på dina rättigheter? Så nu kör igen, och i två städer! I helgen går årets upplaga av stapeln i Göteborg och Stockholm. Årets gästtalare är Oskar Linnros, Titiyo, Sarah Dawn Finer och Vic Vem.

Din musikbusiness riktar sig främst till alla låtskrivare, artister, producenter och managers som är aktiva inom genren hiphop, men aktiva inom alla genrer är välkomna. Deltagande är gratis.

Redan i måndags var det tjuvstart när musikjournalisten och initiativtagaren till Din musikbusiness Ametist Azordegan pratade med Petter om hur man tar sig fram i musikbranschen på SKAP:s breakout session under Stim Music Expo 2015.

Gästtalare 2015: Oskar Linnros (Sthlm), Titiyo (Gbg), Sarah Dawn Finer (Sthlm), Vic Vem (Gbg) – fler tillkommer!

GÖTEBORG TID: Lördag 24 oktober, kl. 12.00-15.00
PLATS: Pustervik

STOCKHOLM TID: Söndag 25 oktober, kl. 12.00-15.00
PLATS: Debaser Strand

Mer information här

Din musikbusiness görs i samarbete mellan SKAP, musikjuristen Andreas Wendén och musikjournalisten Ametist Azordegan.