Dermalogica lanserar UltraSmoothing Eye Serum

Många ögonprodukter som finns på marknaden idag är framtagna för
hudåldrande men inte alltid anpassade för känslig hud. Därför lanserar
Dermalogica UltraSmoothing Eye Serum – ett spänstgivande ögonserum
som motverkar tecken på förtida hudåldrande och är svullnadsdämpande
och fuktgivande.

Det nya serumet absorberas snabbt av huden och ger en sammetslen yta. Svullnader reduceras med hjälp av en unik blandning av botaniska extrakt. Avancerade peptider och vitamin C minskar fina linjer och rynkor. Hudens spänst och elasticitet förbättras, vilket är viktigt då huden kring ögonen är tunnare och ständigt belastas när vi blinkar, kisar eller grimaserar. Med stigande ålder bryts kollagenet i huden ned vilket gör att huden blir ännu tunnare. Ytterligare faktorer som t ex UV-strålning, luftföroreningar och livsstil påverkar.

UltraSmoothing Eye Serum innehåller följande nyckelingredienser:

Motverkar förtida hudåldrande:

- Lakritsrot
- Vitamin E
- Hyaluronsyra
- Morotsextrakt
- Vitamin C (Magnesium-askorbyl-fosfat)

Motverkar förtida hudåldrande och sensitivisering:
- Hexapeptid 11
- Rödalg
- Morotsextrakt
- UltraCalming Complex (punarnava, havre, ingefära och kamomill)

Återfuktar:
- Hyaluronsyra
- Aloe vera
- Pantenol

UltraSmoothing Eye Serum 15 ml lanseras augusti/september 2013. Ca.pris: 475 kr
Användning: Applicera en liten mängd kring ögonområdet.

För mer information om produkten eller om Dermalogicas övriga sortiment kontakta Katrin Nyman, pressansvarig. Tel: 08-545 787 40. Email: katrin.nyman@skinconcept.se

Om Dermalogica:
Dermalogica grundades 1986 med övertygelsen om att rätt hudvård är en viktig del av en hälsosam livsstil - huden ser allra bäst ut när den mår som bäst. Med Dermalogicas unika hudanalys Face Mapping skräddarsys produktrekommendationen efter kundens behov. Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter.

Dermalogica finns på SPA-anläggningar, hudvårdscenter, Åhléns City (Stockholm och Göteborg) PUB samt NK. Se även dermalogica.se eller dermalogica.com.

Skin Concept AB är generalagent i Sverige för varumärkena Dermalogica och jane iredale - the Skin Care Makeup.