Få daggfräsch lyster med Phyto Replenish Oil

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2016 14:27 CEST

Phyto Replenish Oil

Det kanske inte krävs en by för att åstadkomma en hälsosam hy med lyster, men Dermalogica har ändå samlat en armada av lystergivande ingredienser i nya Phyto Replenish Oil.

Phyto Replenish Oil är en fjäderlätt ansiktsolja som innehåller högaktiva växtbaserade ingredienser. Dessa ingredienser stärker hudens naturliga barriärfunktion, skyddar mot yttre miljöpåverkan, jämnar ut fina torrhetslinjer och återfuktar på djupet. Resultatet? En mjuk, jämn hud med daggfräsch lyster.
Huden är kroppens största organ och bildar en skyddande barriär mellan den omgivande miljön och de inre organen. Denna hudbarriär består av lipider (lätta, essentiella fetter) som skyddar mot uttorkning, fuktförlust och att skador på barriären uppstår. Antalet lipider minskar dock med tiden. Främst på grund av det biologiska åldrandet. Faktorer som påverkar kan även utgöras av överdriven exfoliering, stress och solexponering. Phyto Replenish Oil återställer hudens skyddande barriärfunktion.

- Kamelia- och tamanufruktolja återställer hudens barriärfunktion.
- Oljor från chiafrö och orkidé återfuktar på djupet och slätar ut fina linjer.
- Oljor från solros, rosmarin, och riskli ger ett antioxidativt skydd.

Användning: Applicera 4-6 droppar på rengjord hud. Följ upp med lämplig
mjukgörare. Alternativt mixa direkt i mjukgörande creme. Phyto Replenish Oil
passar normal hud / torr hud.

Ca.pris: 795 kr.

Hitta närmaste återförsäljare på dermalogica.se.

Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för varumärkena Dermalogica, Cinq Mondes och Jane Iredale.

Kommentarer (0)