Lyster från insidan och ut - Dermalogica lanserar BioLumin-C Serum

Huden får stå ut med mycket. Varje dag måste den tackla den yttre miljön med luftföroreningar, UV-ljus och temperaturskiftningar. Även det naturliga åldrandet och kroppens biologiska faktorer som gener och vårt hälsotillstånd påverkar. Tillsammans kan dessa faktorer ge ojämn hudton och pigmentfläckar, fina linjer och djupare rynkor.

Dock har huden har ett naturligt försvar som till en viss del skyddar cellerna. Men ju äldre vi blir och beroende på vår livsstil, så kan vi behöva stärka det försvaret. Den senaste forskningen visar att C-vitamin kan förstärka hudens naturliga skydd mot oxidativ stress. Det finns dock två avgörande faktorer när det kommer till att få resultat med lokalt hudapplicerad C-vitamin: Traditionella former av C-vitamin oxiderar lätt vid kontakt med syre, värme eller vatten vilket reducerar effekten på huden. Vidare behöver ingrediensen nå djupare ner i huden för kunna neutralisera fria radikaler samt förbättra spänst och lyster.

Dermalogica kombinerar nu banbrytande bioteknologi med stabil C-vitamin i sin senaste produktutveckling: BioLumin-C Serum – ett högkoncentrerat serum som verkar tillsammans med hudens naturliga försvarsmekanismer.

Vad gör BioLumin-C Serum annorlunda?
– Ultrastabil och djupgående: Ett komplex bestående av två stabila former av C-vitamin samt en peptidmolekyl. Dessa har en synergisk verkan vilket främjar stabiliteten ytterligare.
För förbättrad effekt innehåller serumet mjölksyra, som skonsamt avlägsnar döda hudceller och ger ökad cellförnyelse vilket gör att aktiva ingredienser lättare slussas djupare ner i huden.

– Skyddar: BioLumin-C Serums C-vitaminkomplex har visat sig främja hudens naturliga försvar. Detta innebär att hudens naturliga skydd mot oxidativ stress förstärks och motverkar de skador som annars kan uppkomma.

Fördelar:

• Motverkar och bekämpar skador orsakade av fria radikaler.
  • Exfolierar och reducerar ojämn pigmentering.
  • Minimerar intrycket av fina linjer och rynkor.

• Vitamin C-komplex: Två högstabila derivat av C-vitamin (askorbosilan SP och K3 Vita C). samt en unik peptid (palmitoyltripeptid-5), som stimulerar hudens naturliga produktion av kollagen. Resultatet är jämnare, slätare hud med mer lyster.
  • Mjölksyra: Denna AHA-syra avlägsnar döda hudceller, ger ökad cellförnyelse och förbereder huden för övriga aktiva ingredienser. Verkar allmänt lystergivande och balanserande för hudens bakterieflora.
  • Pagod (Sophora Japonica Flower Extract). Blomextrakt från det japanska pagodträdet. Innehåller flavonoider som är kraftfullt antioxidativa och som lugnar huden när den utsätts för mycket fria radikaler.
  • Chiafröolja (Salvia Hispanica Oil) har antioxidativa och mjukgörande egenskaper.

Användning:

Applicera på rengjord hud, morgon och kväll. Följ upp med mjukgörande creme. BioLumin-C Serum passar normal hud och förtida åldrad hud.

Besök dermalogica.se för närmaste hudterapeut och återförsäljare.

Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för varumärkena Dermalogica och Jane Iredale.