Nyhet! Glow Time Full Coverage Mineral BB Cream

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 10:33 CEST

jane iredale – THE SKIN CARE MAKEUP® introducerar Glow Time™, en multifunktionell BB-creme som kombinerar foundation, concealer, solskydd och mjukgörare.

Med hjälp av mineraler som anpassar sig efter hudtonen täcker Glow Time blemmor, minimerar porer och döljer fina linjer. Extrakt av grapefrukt och äpple ger ökad lyster, tonar ut pigmenteringar och gör hudytan mjuk och jämn. Vårdande ingredienser återfuktar och skyddar huden.

Produktegenskaper:
• Ger ett bredspektrigt skydd mot UVA- och UVB-strålar: SPF25
• Fyra färgnyanser
• Extrakt av grapefrukt ger ökad lyster, gör att porer ser mindre ut och att fina linjer jämnas ut.
• Extrakt av äpple innehåller antioxidanter som exfolierar och förfinar – hudytan blir mjuk och jämn.
• Pomeransextrakt konditionerar och ger naturlig doft
• Solroskärnolja – mjukgörare som är rik på vitamin E.
• Aloe vera lugnar och lindrar.
• Extrakt av kaprifol renar huden.
• Icke-komedogen, hypoallergen, känslighetstestad, kliniskt testad och dermatologiskt testad.

Försäljningspris: 525 kr

För mer information om Glow Time samt högupplösta pressbilder kontakta Katrin Nyman, pressansvarig Skin Concept AB. Tel. 08-545 787 40. Email: katrin.nyman@skinconcept.se

Jane Iredale – THE SKIN CARE MAKEUP® är en mineralmakeupserie som grundades år 1994 i Berkshire, USA. Grundare och VD är Jane Iredale. Hon är av den fasta övertygelsen att makeup ska vara lika välgörande för huden som estetiskt tilltalande. Istället för att försöka anpassa sig till de senaste modetrenderna vill Jane Iredale framhäva bärarens naturliga skönhet och personlighet. Detta har medfört internationell framgång. Idag finns Jane Iredale i över 40 länder.
I Sverige finns Jane Iredale på spa, hudvårdscenter, Åhléns City och NK (Stockholm och Göteborg) samt PUB. Se även janeiredale.se eller kontakta Skin Concept, 08-545 787 40 för mer information.