Rädda huden med nya Charcoal Rescue Masque från Dermalogica

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2016 12:24 CEST

Stressad hud känns ofta glåmig, trött och livlös. Charcoal Rescue Masque ger omedelbar lyster och vitalitet. Med sina djuprengörande, lugnande och exfolierande egenskaper passar den de flesta hudtyper.

Kol har många effektiva egenskaper och är just nu en av de hetaste hudvårdsingredienserna. Många hudvårdsprodukter med kol fokuserar på fetare hudtyper med aknerelaterade problem. Med Charcoal Rescue Masque har Dermalogica istället kombinerat det aktiva kolet med cellförnyande, lugnande och lystergivande ingredienser.

Fördelar Charcoal Rescue Masque:

– Renar, förnyar och ger omedelbar lyster.

– Kombinerar kemisk och mekanisk exfoliering för synbart vitaliserad hud.

– Multifunktionell: Motverkar tecken på förtida hudåldrande, aknerelaterade utslag samt fungerar lugnande och rodnadsdämpande.

Användning:

Applicera ett generöst, jämntjockt lager på väl rengjord hud, undvik ögonområde och läppar. Efter 7-10 minuter, massera lätt med väl fuktade fingertoppar för att förstärka den exfolierande effekten. Skölj noga av.

Ca. pris: 555 kr

Dermalogica grundades 1986 med övertygelsen om att rätt hudvård är en viktig del av en hälsosam livsstil. Produkterna är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Med Face Mapping®, Dermalogicas unika hudanalys, får du snabbt koll på din hudhälsa och vad du behöver för att optimera din hudvård. Kontakta Skin Concept AB, 08-545 787 40 eller besök dermalogica.se för din närmaste återförsäljare.

Kommentarer (0)