Redness Relief Essence - dämpar rodnad och lindrar hudirritation

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2019 15:26 CEST

Dermalogicas nyhet Redness Relief Essence dämpar rodnad och lindrar hudirritation.

Många upplever att huden i ansiktet ibland kan kännas varm, blossande och röd. Känslig hud är vanligt förekommande och det kan bero på flera olika saker. Vanligt är genetiska anlag – huden är helt enkelt tunnare och har ljusare pigment vilket gör att man lättare bränner sig i solen. Man kan även ha tendens till eksem.

För de flesta handlar det dock om att hudens yttersta skydd har blivit överbelastat. Detta kan orsakas av ett flertal faktorer, t ex stress, kost, luftföroreningar och omväxlingar i väder och vind.

Dermalogicas nyhet Redness Relief Essence reducerar synlig rodnad och balanserar känslig hud. Denna hybrid mellan ansiktsvatten och serum fungerar kraftfullt lugnande och är perfekt att använda när huden känns irriterad, varm och blossande.

Nyckelingredienser & fördelar:
• Lakritsrotextrakt (Dipotassium Glycyrrhizate): dämpar irritation.
• Avenatramider och betaglukan (antioxidativa substanser utvunna ur havre) samt vitamin E: hjälper till att dämpa hudirritation, rodnad och känslighet.
• Salviaextrakt (Salvia Officinalis): hjälper till att återställa hudens naturliga skyddsbarriär.
• Aloe vera (Aloe Barbadensis): återfuktar och motverkar hudirritation.

Användning: Häll en liten mängd i din ena hand, fördela därefter mellan dina händer och klappa in Redness Relief Essence på väl rengjord hud. Använd morgon och kväll för bästa resultat. Följ upp med lämpligt serum och mjukgörare.

Ca.pris: 470 kr, 150 ml.

Skin Concept AB är distributör i Sverige för varumärkena Dermalogica och Jane Iredale - the Skin Care Makeup.

Kommentarer (0)

Kommentera