Vårvintern i Åre inleds tillsammans med RIX FM – skidfest med Sveriges artistelit

Nyhet -

RIX FM gör sitt årliga och mycket populära besök i Åre 30 mars-2 april. En skidfest med livesändningar, skidtävlingar, after ski och uppträdanden av bland annat Miriam Bryant, Mike Perry och Martin Jensen.

- Sol, snö och fina skidförhållanden kännetecknar fjällens unika femte årstid vårvintern och att RIX FM besöker oss är en perfekt inledning på kanske den finaste årstiden. Åre är för många ett välkänt skid- och nöjesmecka och vårt samarbete med RIX FM stärker det, säger Björn Broström, SkiStar Åre.

Programledarna Roger Nordin, Laila Bagge, Erik Myrlund, Lotta Möller, Niclas Wahlgren och Nina Börstad kommer finnas på plats när RIX FM sänder live från Åre. De kommande veckorna kommer RIX FM tävla ut vinnarpaket som inkluderar boende, skidutrustning och SkiPass. Hela 180 vinnare koras i tävlingen. RIX FM har även med sig några utvalda svenska artister som står för underhållningen. Miriam Bryant, Mike Perry och Martin Jensen är klara. RIX MorronZoo presenterar även after ski på Verandan torsdag, fredag och lördag.

- I snart 20 år har RIX FM i Fjällen varit ett kärt inslag hos våra lyssnare, men aldrig har vi haft så många vinnare med oss som vi kommer ha i år, säger Anders Sjöland, Marketing Director Radio - MTG Sverige.

För mer information:

Björn Broström, SkiStar Åre. 072-744 25 35