SkiStar AB: 160 000 förbrända pizzor med MySkiStar

När SkiStar nu rundar av vintersäsongen kan man konstatera att MySkiStar fortsätter öka i popularitet. Med mer än 115 000 registrerade användare, 1,5 miljarder åkta fallhöjdsmetrar och 160 miljoner brända kalorier är succén ett faktum. Det motsvarar två resor tur och retur till månen och drygt 160 000 pizzor.

- Vilken framgång det har blivit. Särskilt kul är att så många med hjälp av MySkiStar ser hälsoeffekterna av utförsåkning och att så många uppskattar mervärdet tjänsten ger till skidsemestern. Nu laddar vi om till nästa år med ännu fler nyheter. Det ska löna sig att vara en MySkiStar-åkare, säger Linda Morell, nordisk reklam och PR chef.

Redan den gångna säsongen har närmare 98 000 erbjudanden delats ut till registrerade användare. Tävlingarna och utmaningarna har haft drygt 19 000 deltagare och hela 1,5 miljoner pins har delats ut som belöning för avklarade uppdrag, tävlingar, upplevelser och liknande.

Till vintersäsongen 2013/2014 kommer tjänsten att utvecklas ytterligare för att ge användarna ett ännu större mervärde.

Statistik My SkiStar 2012/2013:

• 115 694 registrerade åkare
  • 1 558 710 657 åkta fallhöjdsmetrar
  • 160 528 965 brända kalorier
  • 1 583 346 utdelade pins
  • 97 536 utdelade erbjudanden
  • 15 440 aktiva Facebook-kopplingar
  • 924 aktiva Twitter-kopplingar

Fakta MySkiStar:

• Sammankopplar SkiPasset med webben och mobilen
  • Förenklar delning av skidupplevelser i sociala medier
  • Överblick över antal åkta fallhöjdsmeter, topplistor och kaloriförbränning
  • Ger möjlighet att utmana vänner och bekanta samt skapa roliga tävlingar
  • Tillhandahåller träningstips från expertcoacher såsom exempelvis Aksel Lund Svindal
  • Tillhandahåller den senaste informationen om väder, liftar och skidåkning via mobilen

För mer information om SkiStar AB, kontakta gärna:

Linda Morell, nordisk reklam & PR chef SkiStar AB
E-post: linda.morell@skistar.com

Linda Wasell, PR ansvarig SkiStar AB
E-post: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

SkiStar Pressjour (endast akuta frågor)

Presskontakt Öppen 2 dec 2024 t.o.m. 1 maj 2025 Övriga tider på året utanför kontorstid, vänligen kontakta SkiStars kundservice på 0771-84 00 00 +46 280 841 60