HUNDraprocentig naturnära transfer från nya Scandinavian Mountains Airport till SkiStars skidområden i Sälen

I december 2019 öppnas elva flyglinjer från olika orter i Sverige till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil. I samband med det presenterar SkiStar tillsammans med Peakpoints ett nytt mer äventyrligt sätt att ta sig till och från flygplatsen - hundspannstransfer. Men hjälp av tio stycken Alaskian Huskies får gästerna möjlighet att susa genom den vackra fjällvärlden fram till skidåkningen på SkiStars skidområden i Sälen.

Nu kan skidgäster kickstarta sin fjällsemester med en storslagen upplevelse direkt när de landar på den nya flygplatsen Scandinavian Mountains Airport. Hundspannstransfern går genom ett gnistrande vackert skogs- och fjällandskap till Hundfjället, Tandådalen eller Högfjället. Med hundspann tar transfern till Hundfjället-Tandådalen ca 45 minuter och till Högfjället ungefär en timme.

- I ankomsthallen på flygplatsen möts gästerna upp av Peakpoints erfarna hundspannsförare och får varma kläder för att sen bege sig mot det förbokade boendet i en släde dragen av Alaskian Huskies. Att glida fram genom vår fantastiska fjällvärld blir garanterat en upplevelse att minnas och en riktigt bra start eller avslutning på semestern, säger Jonas Bauer, destinationschef SkiStar Sälen.

För den som har bråttom ut i skidbackarna finns nu att förboka online både privat transfer direkt till boendet eller klassisk gemensam transfer till check in plats. Med transferbuss tar resan från flygplatsen till Hundfjället/Tandådalen bara 10 minuter, till Högfjället 20 minuter och Lindvallen 25 minuter. Till Trysil och Fageråsen tar resan ca 40 minuter.

Fakta flyglinjer: 11 svenska flyglinjer till Scandinavian Mountains Airport mellan Sälen och Trysil

Totalt går 11 svenska flyglinjer till den nya flygplatsen Scandinavian Mountains Airport, både direktflyg och flyg med byte i Bromma.

• Med direktflyg: Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm/Helsingborg och Växjö. Sträckorna Sälen/Trysil-Stockholm och Sälen/Trysil-Ängelholm trafikeras två gånger i veckan, söndag och torsdag, övriga sträckor trafikeras på söndagar. Sträckan Sälen/Trysil-Växjö trafikeras även på torsdagar då via Bromma med flygbyte.
  • Via Bromma med flygbyte: Visby, Trollhättan, Ronneby, Kalmar, Kristianstad och Halmstad. De flesta sträckorna trafikeras både söndagar och torsdagar. Flygtiden från Bromma till Sälen/Trysil beräknas till 65 minuter.

Fakta transfer via hundspann från Scandinavian Mountains Airport:

• Hundspann med guide som möter upp vid ankomsthallen
  • Mellan 8 -12 Alaskan Huskies beroende på föret
  • Längd:Hundfjället/Tandådalenca 45 min. Högfjällshotelletca 60 min.
  • Tidsperiod: dec - april
  • Passar alla åldrar, rekommenderas inte för barn under fem år
  • Kläder och utrustning till låns. Ange storlek vid bokning.
  • Bagagetransport från flyget
  • Kostnad: 4 995 SEK per släde (1-4 personer)
  • Bokas online: http://hundspann.com/sv/flygplatstransfer/

Bilder är fria för publicering tillsammans "Foto: Peakpoints"

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.