Mix Megapols Fjällkalas med Sveriges artistelit och snögubben Valle

Idolvinnaren Chris Kläfford, populära Darin och TV-hjälten Peter Bláha besöker ett snövitt Sälen

Snart är det dags för Mix Megapols Fjällkalas i ett snövitt Lindvallen, Sälen. Det blir livesändningar, utmaningar och uppträdanden av idolvinnaren Chris Kläfford, populära Darin, Mariette, Anton Hagman och TV-hjälten Peter Bláha och barnfavoriten Valle. Förutom alla artister och uppträdanden under Fjällkalaset bjuder Sälenfjällen på rekordfina skidförhållanden med över 100 cm snö och nästan dagliga snöfall.

- Jätte kul att återigen få besök av Mix Megapols Fjällkalas som vi vet är ett populärt inslag och stort mervärde för våra gäster. Vi har en helt magisk vintermiljö så bättre än så här blir det knappast. Extra roligt är att det blivit en tradition att Sälen årligen under fjällkalaset besöks av idolvinnare och så även i år nämligen Chris Kläfford säger Fredrik Rydén, SkiStar Sälen

Mix Megapols Fjällkalas går av stapeln i Lindvallen den 8-11 februari. Det blir aktiviteter i både skidområdet och på Experium. Bland annat med livesändningar och uppträdanden av några av Sveriges just nu populäraste artister. Även snögubben Valle uppträder och ordnar barnens after ski på scenen i Fjällkalasbyn vid SkiStar Lodge Experium Lindvallen.

- Det är otroligt kul att det återigen är dags för vårt största årliga evenemang. Kombinationen av Sveriges största radiostation och Sveriges största skidort för familjer gör Mix Megapol Fjällkalas till en oslagbart event för våra lyssnare, säger Rickard Lindberg, Marknadschef Mix Megapol.

Under tre veckor med start 18 januari kan lyssnare på Mix Megapol vinna en plats på Fjällkalaset. Totalt får 160 radiovinnare åka till Sälen för att uppleva Mix Megapols Fjällkalas där de bjuds på boende, SkiPass, skidhyra, måltider och inträde till Äventyrsbadet på Experium. Exklusivt bjuds vinnarna också på en mysig frukost på Experium där de får uppleva en livesändning med Gry Forssell med vänner.