30 januari 2020, Sälen.

Mix Megapols Fjällkalas intar ett vintrigt Lindvallen, Sälen – 90 cm snö i backarna

Den 6-9 februari flyttar hela Mix Megapol till Lindvallen, Sälen. Programledare sänder live och artister som Orup, Sean Banan och Smith & Tell säkrar upp för en perfekt after ski. Mix Megapols Fjällkalas arrangeras för nionde året i rad och är ett av många högkvalitativa evenemang som finns att uppleva på SkiStars skidorter.

-Det ska bli jättekul att välkomna Mix Megapol med programledare och gäster till oss här i Sälen för nionde året i rad. Betydelsen av stora evenemang med spännande innehåll i kombination av skidåkning är stor för våra gäster, säger Fredrik Rydén, Eventansvarig på SkiStar.

Gry Forssell med Vänner startar dagen med livesändning till frukost inifrån Experium. Under dagen hörs Madeleine Kihlman och Erik WedbergSkiStar Lodge Experium och framåt em/kvällen blir det after ski med Orup, Sean Bananoch Smith & Thell. Som aktivitet finns Barnens Hinderbana där barn och föräldrar kan utmana den starka TV-hjälten Peter Blaha.

- Det är ett fantastiskt evenemang som innebär mycket skratt och kärlek från både personal, lyssnare och partners! Vi ser redan fram emot vårt 10-års jubileum, säger Janne Hartlin som är projektledare förMix Megapols Fjällkalas.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering. Bilder och filmer i SkiStars pressrum är fria för publicering tillsammans med information om SkiStar och/eller SkiStars destinationer och produkter.