Ny populär stjärna på Sälens restauranghimmel: app-restaurangen Pinchos

I december etablerades restaurangen Pinchos i norra Europas största alpina skidområde SkiStar Sälen. Belägen mitt bland skidbackar, liftsystem och stugbyar blev Pinchos i Sälen snabbt en favorit och är nu den tredje största av Pinchos restauranger i Sverige sett till antalet gäster.

- Pinchos är beläget mitt på Sälfjällstorget i Lindvallen där ett flertal restauranger och butiker finns tillsammans med ett varierat utbud av boenden, där en stor del är nybyggt. Sälfjällstorget står i centrum under påsken och får besök av några utav Sveriges mest folkkära artister som Robert Wells, Molly Sandén och Chris Kläfford, säger SkiStar Sälens destinationschef Jonas Bauer.

I SkiStar Sälens skidområden finns fler än 50 restauranger och caféer. Allt från enklare, prisvärda och barnvänliga bufféer, klassiska fjällmenyer med våffla och gulasch, till exklusiva à la carte-restauranger för de kräsna.

- Jättekul att vi har fått en bra start i Sälen. Vi är glada och ödmjuka över att så många vill besöka oss. Sälen är en väldigt speciell enhet belägen i ett turistområde, vilket gör att vi inte riktigt kan sätta den i relation till någon annan enhet i kedjan. Vi har helt klart fått ett mycket varmt välkomnande! säger Caisa Lintunen som är Brand Manager på Pinchos Sverige.

Om Sälfjällstorget, Lindvallen:

Flertalet liftar, rullband, barnområde och upplysta nedfarter med olika svårighetsgrader. Liftsystem som är sammanknutet med Lindvallen och Högfjället. Servicefaciliteter som skidskola, skiduthyrning, grillplats, toaletter, värmestuga och parkeringsgarage. Allt från hotell till lägenheter och stora stugor där en stor del är nybyggt. Nytt för i år är bland annat Fågelboets nya stuga på 600 kvadratmeter med 21 sovrum och hela 44 bäddar, samt Torglägenheterna och stugor på Olarsängen. En mängd restauranger som Pinchos, Harrys, Winter, Viktors, Olarsgården, Sälenstugan Original, Fågelboet och Pizzeria Pinocchio. Shopping hos SkiStarshop Concept Store, Kaisers skidbod och Volvo showroom. Under vintern finns även en skridskobana med möjlighet att hyra utrustning.

Om Pinchos:

Pinchos är den moderna app-restaurangen med möjlighet att göra allt från beställning till betalning via mobilen i en lekfull atmosfär. Hållbarhetstänket präglar restaurangerna med medvetet utvalda råvaror och leverantörsval. Färgsprakande och prisvärt utbud med sharing-koncept som passar både barnfamiljen liksom den partyglada, oavsett preferenser och tycke – det finns något för alla smaker.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.