Över 400 000 är nu med i lojalitetstjänsten MySkiStar

Över 400 000 är nu med i lojalitetstjänsten MySkiStar

SkiStars populära gratistjänst MySkiStar har under fem vintersäsonger gjort skidåkning roligare. Nu har antalet registrerade medlemmar passerat 400 000. MySkiStar lanserades först som en rolig gratistjänst för alla som åker skidor i Sälen, Åre, Vemdalen, Trysil och Hemsedal samt citybacken Hammarbybacken. Vem som helst med SkiPass och MySkiStar-konto kunde följa sin personliga åkstatistik, d.v.s antal skidåk, antal höjdmeter, kaloriförbränning samt få virtuella pins i belöning. Så är det fortfarande, men MySkiStar har successivt utvecklats till att bli ett lojalitetsprogram med en mängd olika tjänster som SkiStars trogna gäster kan dra nytta av.

- För det första har vi lanserat MySkiStar-erbjudanden, ett digitalt ”kupongsystem” som belönar aktivitet i skidbacken med bra erbjudanden på allt från gratis kaffe och billigare skidskola, till rabatt på skidslip, i sportshopar samt på skistarshop.com, säger Mathias Lindström, Marknads- och försäljningschef i SkiStar AB.

- Vi har möjliggjort att barn med unika barn-SkiPass kan vara med i MySkiStar, och förra säsongen tog vi MySkiStar ännu ett steg längre genom att koppla på ett fullskaligt lojalitetskoncept. Som medlem i MySkiStar får man numer poäng på allt man handlar online. Det gäller både skidresor, skidhyra och skidprylar. Poängen blir till återbäring som man kan använda vid sitt nästa onlineköp, fortsätter Lindström.

- Att passera 400 000 medlemmar på bara fem skidsäsonger är ett kvitto på att MySkiStar tilltalar många och att det är en unik tjänst där både nytta och nöje är viktiga hörnstenar. Mathias Lindström betonar att tjänsten inte enbart är till för dem som åker mycket skidor utan lika mycket för dem som åker på skidresa en gång om året.

Familjen är kanske den målgrupp som har mest glädje av MySkiStar i och med att tjänsten möjliggör en spännande jakt på roliga pins och förmånliga erbjudanden. Att få uppleva den friska fjälluften och den vackra naturen är viktiga ingredienser under skidsemestern. Genom utmaningar och tävlingar uppmuntrar MySkiStar till mer skidåkning och frisk fjällluft under semestern samtidigt som man får erbjudanden och bonus. För den som vill kan skidstatistik och bilder delas i sociala medier såsom Facebook och Twitter.

- Ett medlemskap i MySkiStar innebär också gratis WiFi på utvalda platser på alla SkiStars destinationer, och genom en positioneringsfunktion i tjänsten går det enkelt att se var i backen vännerna befinner sig. Utvecklingen av MySkiStar pågår fortfarande i allra högsta grad, och nya spännande funktioner planeras kontinuerligt, säger Lindström.

MySkiStar är integrerad i SkiStars app för smartphones. Men du behöver inte ha en smartphone för att vara med utan MySkiStar har också en egen webbplats där man snabbt får en bra översikt.

- Det faktum att över 400 000 personer har gått med i MySkiStar är ett kvitto på att vi har lyckats göra skidåkningen roligare och att våra kunder också ser en nytta genom erbjudanden och bonus. Att MySkiStar också kan bidra till att ge entusiastiska skidfamiljer en hälsomässig fördel är vi mycket nöjda med, avslutar Mathias Lindström.

Fakta om MySkiStar:
• Lanserat inför vintersäsongen 2011/12
• Med ett SkiPass kopplat till MySkiStarprofilen registeras all skidåkning i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal och Trysil samt Hammarbybacken i Stockholm och Oslo Winter Park.
• Enkel överblick över antalet skiddagar, antal åk och fallhöjdsmeter
• Positionering i skidbacken för familj och vänner
• Ger bonus på alla onlineköp på skistar.com/skistarshop.com, bonusen blir till pengar som används vid nästa onlineköp
• Förmåner och bra erbjudanden
• Träningstips och översikt över kaloriförbrukning
• Ger barn möjligheten att vara med och ha eget SkiPass och utmana famijen
• Roliga utmaningar och tävlingar med vänner och familj
• Gratis WIFI på utvalda platser i SkiStars skidområden
• App för smarta telefoner med översikt över öppna liftar och pister, väder och snö

För mer information:

Linda Morell,PR Chef SkiStar AB
Tel: +46 76 11 860 02, E-post: linda.morell@skistar.com

Bilder och filmer i SkiStars pressrum är fria för publicering i samband med information om SkiStar och/eller våra destinationer.