Parkpremiär i Sälen till helgen

- Lindvallen och Tandådalen storsatsar på nya parkupplevelser

På lördag öppnar Lindvallen Pink Park och Tandådalen Super Park. Pink Park har fått en rejäl ansiktslyftning med ny design och nya rails. Till sin hjälp i parkarbetet har man haft en av världens främsta parkdesigners, David Ny som bland annat är aktuell som rådgivare inför OS i Vancouver. Årets nyhet i Tandådalen Super Park är Sherboardskogen, en helt ny åkupplevelse i skogen.

- Vi har satsat rejält på våra parker inför säsongen och vi är övertygade om att våra återkommande gäster kommer att märka en stor skillnad. Vi erbjuder några av Sveriges absolut bästa parkupplevelser oavsett om man är nybörjare eller proffs, säger Jonas Mareniusson Destinationschef Lindvallen/Högfjället SkiStar Sälen.

Storsatsning på Pink Park

Inför årets skidsäsong har man satsat mycket tid och energi på att utveckla Lindvallen Pink Park. Lindvallens parkvärdar har tillsammans med världsberömde parkdesignern David Ny byggt om Pink Park. Tanken är att parken ska få ett ännu bättre flyt med nya rails och omformade hopp. Efter jobbet i Pink Park åker David till Vancouver där han bygger pipe- och boardercrossbana inför OS-tävlingarna.

- Parken har blivit riktigt grym och vi har gjort många roliga och kreativa lösningar. Jag är ganska selektiv med vilka uppdrag jag tar på mig. Men Lindvallens parkvärdar med Oskar Brandberg i spetsen är mycket kompetenta och kommer att bibehålla en hög nivå för parken framöver, säger David Ny.

Pink Park är en stor park med svårighetsnivå från grön till röd, från mycket lätt till medelsvår. Parken har många hopp, rails, boxar och olika typer av features. Pink Park har inför säsongen 09/10 blivit större till ytan för att få plats med fler features.

Sherboardskogen årets nyhet i Tandådalen Super Park

En häftig nyhet i Tandådalen är Sherboardskogen, en skogslinje med naturliga features byggda över stockar och rötter. Sherboardskogen ligger alldeles bredvid Super Park. Super Park är en stor park med några av Sälens häftigaste hopp och andra features. Svårighetsgraden är svart och rött (svår och medelsvår). Bredvid Super Park finns Tandådalen Junior Park med enklare svårighetsgrad.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Mareniusson, destinationschef Lindvallen/Högfjället, SkiStar Sälen
Mobil: 070- 658 60 40
E-post: jonas.mareniusson@skistar.com

För mer information om Sälens parkutbud besök:

www.salenparks.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 51%, i Norge 29% och totalt i Skandinavien 41%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

För mer information om SkiStar Sälen besök www.skistar.com/salen