SkiStar Sälen: Premiär för Fjällmaraton Sälen

SkiStar Sälen: Premiär för Fjällmaraton Sälen

På lördag 31 augusti avgörs premiärupplagan av Fjällmaraton Sälen i vacker fjällmiljö med start och mål utanför Experium i Lindvallen. Deltagarantalet väntas nå cirka 300 löpare.

-  Det känns roligt att Malungs OK drar igång ett Fjällmaraton i Sälen. Det kompletterar eventkalendern och visar på den bredd av aktiviteter som Sälen och fjällen har att erbjuda. Jag vill också passa på att berömma Malungs OK för det proffsiga arbete som gjorts inför denna första upplaga, säger Fredrik Rydén, Marknad- och Eventansvarig SkiStar Sälen.

Fakta Fjällmarton Sälen
Datum: Lördag 31 aug kl 13.00
Lopp: Helmaraton 42 km, halvmaraton 21 km och barnens egen Fjällmaraton
Banan: Trail-lopp i vacker fjällmiljö med start och målgång utanför Experium