Skidfesten i Hammarbybacken spred skidglädje i huvudstaden inför sportlovet

Skidfesten i Hammarbybacken spred skidglädje i huvudstaden inför sportlovet

Tisdagens världscuptävling i Hammarbybacken gav en perfekt uppladdning inför sportlovet. Närmare 7 000 personer upplevde en fantastisk kväll med perfekt vinterväder, glädjefylld stämning och en världscuptävling utöver det vanliga. Sverige tog inte mindre än tre medaljer genom André Myhrer, Frida Hansdotter och Maria Pietilä Holmner.

- Precis som vinnaren Marcel Hirscher sa efter sista åket ”We are bringing skiing to people” är tanken med Hammarbybacken. Stockholmsområdet är ett stort och viktigt kundupptagningsområde. Att få visa upp skidområdet genom en världscuptävling som verkligen känns extremt uppskattad är väldigt kul, säger Mats Årjes, VD SkiStar AB.

Från och med onsdagen den 24 februari har Hammarbybacken öppet som vanligt och från torsdagen kommer även världscupbacken Sälen att vara öppen för allmänheten. Då påsken och påsklovet är redan vecka 12-13 i år så är möjligheterna goda att även kunna hålla öppet över påsk.

- Sportloven i Sälen, Vemdalen, Åre, Trysil och Hemsedal är i full gång och närmare 100 procent av alla nedfarter är öppna. Den skidglädje världscuptävlingen i Hammarbybacken gav är det bästa välkomnandet vi kan ge alla sportlovsfirare kommande vecka, säger Mats Årjes.

Öppettider Hammarbybacken

måndag15.00–22.00
tisdag–torsdag10.00–22.00
fredag15.00–22.00
lördag–söndag09.00–18.00

För mer information:

Linda Morell, PR chef SkiStar AB
E-post: linda.morell@skistar.com

Bilder och filmer i SkiStars pressrum är fria för publicering i samband med information om SkiStar och/eller våra destinationer.