SkiStar Vemdalen: Skidpremiär i Vemdalen

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 16:19 CET

Skidpremiär i Vemdalen

Som en av Sveriges första skidorter gör Vemdalen premiär redan i oktober. På onsdag blir det smygöppning och gratis skidåkning (onsdag/torsdag) i nedfarten Turisten på Vemdalsskalet. Smygöppningen följs upp med skidpremiär i PassExpress på Vemdalsskalet och Klövsjö Express i Klövsjö med fallhöjdsmeter upp till 350 meter på fredag.

- Det känns fantastiskt roligt att öppna för skidåkning i slutet av oktober. Redan från helgen kommer vi att kunna erbjuda stora åkytor och bra fallhöjder i våra tre skidområden i Klövsjö, Vemdalsskalet och Björnrike. Just nu är väderförutsättningarna ypperliga och vi producerar motsvarande 500 lastbilslass med kanonsnö i timmen, säger Palle Andersson, Sportchef Vemdalsskalet.

Onsdag-torsdag blir det smygöppning med gratis skidåkning på Vemdalsskalet med nedfarten Turisten och Mellanliften. Från fredag öppnar även PassExpress och nedfarten Pers på Vemdalsskalet och i Klövsjös skidområde öppnar Klövsjö Express och Storslalombacken. Från lördag öppnar Björnrike Hotelliften och Hotelsvängen samt Björnvallenområdets liftar och nedfarter.

För uppdaterad information om priser, öppna nedfarter och liftar se skistar.com/vemdalen

Öppettider efter premiärhelgen och tills vidare;

Klövsjö, Björnrike och Skalspasset (Vemdalsskalet) öppna fredag-söndag. Mellanliften på Vemdalsskalet öppet dagligen.

För ytterligare information:

Palle Andersson, sportchef Vemdalsskalet
Mail: palle@vemdalen.com

Torgny Svensson, destinationsansvarig, SkiStar Vemdalen
Mail: torgny@vemdalen.com

Anders Lundqvist, Marknad & Eventansvarig, SkiStar Vemdalen
Mail: anders@vemdalen.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 48%, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 39 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.