SkiStar Åre: Let's race!

SkiStar Åre: Let's race!

Den 23-25 mars är det för första gången dags för Åre Race Camp. En ungdomshelg i fartens tecken arrangerat av Svenska Skidförbundet. Disciplinerna är Super-G och störtlopp tillsammans med spännande kringarrangemang i och utanför backen.

Åre Race Camp arrangeras i år för första gången och är ett projekt under utveckling. Svenska Skidförbundets mål med arrangemanget är att skapa en stor internationell ungdomshelg med tävling och träning i fartdisciplinerna. Förutom tävlingar bjuds det även på kringarrangemang och skidåkning i alla former på hela berget tillsammans med SkiStar, Vattenfall, Åre SLK och Duveds IF som är samarbetspartners.

För mer information; www.areracecamp.com

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering. Bilder och filmer i SkiStars pressrum är fria för publicering tillsammans med information om SkiStar och/eller SkiStars destinationer och produkter.