SkiStar AB: Girls Day Out växer

SkiStar AB: Girls Day Out växer

Efter förra vinterns uppskattade premiär i Åre växer nu Girls Day Out och landar även i Sälen och Vemdalen. Bakom Girls Day Out står blogg communityn InspireUs – Inspiring girls in action!

Girls Day Out är precis som det låter – en skön dag på fjället med tjejerna.

- Precis som killar så behöver tjejer förebilder för att inspireras och det finns massor av riktigt grymma tjejer som borde synas mer. Under Girls Day Out samlar vi ihop några av Sveriges bästa kvinnliga skid- och snowboardåkare och bjuder in SkiStars gäster till skönt häng, säger Caroline Strömberg InspireUs.

Dagen börjar med gemensamt morgonkaffe och genomgång av dagens aktiviteter. Redan vid anmälan får man berätta om det är park, pist eller offpist som man vill fokusera på. För offpistgrupperna finns det lavinutrustning att låna och det blir även en enklare lavinsäkerhetsgenomgång innan man drar ut för att hitta dagens bästa åkning. Om man väljer att hänga i parken kommer man garanterat ha lärt sig ett och annat nytt trick och i pistgruppen blir det carvingteknik och andra tips för bästa möjliga pistupplevelse. Oavsett vilken aktivitet man väljer så ligger största tyngdpunkten på åkglädje och skidpepp.

- Vi vill dela med oss av den livsstil som vi älskar så att fler tjejer upptäcker glädjen med skidåkning. På Girls Day Out är alla kompisar med alla och inspireras av varandra. De grymma coacherna och tekniska tipsen är en bonus. GDO är dessutom ett bra sätt att skapa ett eget nätverk av skidpolare, fortsätter Caroline.

Girls Day Out 2014:
Datum: Sälen 22 mars, Vemdalen 29 mars, Åre 5 april
Pris: 400:- / 620:- inkl. liftkort (mat under dagen ingår)
Ålder: 18 år och uppåt
Anmälan och information: inspireus@live.com

Om InspireUs:
Caroline Strömberg, Anna Karlström och Rebecka Eriksson har åkt skidor och snowboard hela sitt liv och vill gärna att ännu fler ska upptäcka hur kul det är. 2012 startade de InspireUs som bland annat är en blogg för att lyfta fram tjejer i sammanhang som ofta främst förknippas med killar. InspireUs-gänget står även bakom eventet Girls Day Out som förra säsongen landade i Åre och denna vinter tar steget vidare till att även Vemdalen.

För mer information:
Anna Karlström
E-post: inspireus@live.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 49 %, i Norge 28 % och totalt i Skandinavien 39 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.