SkiStar AB: Nya skistar.com förenklar för besökaren

SkiStar AB: Nya skistar.com förenklar för besökaren

Den för SkiStar i särklass viktigaste säljkanalen skistar.com, med 9 miljoner besök per år, har uppdaterats med nytt utseende och en mängd nya funktioner. Den nya sajten där information och försäljningsflöden prioriteras parallellt kommer att förenkla väsentligt för besökaren. Nya skistar.com kommer även att svara upp till de ökade kraven på mobilitet mellan dator, telefon och läsplatta.

skistar.com kan gästen boka hela sin semester med resa, boende, skidskola, skidhyra och skipass på ett och samma ställe. Målsättningen är att alla produkter alltid ska vara säljbara via hemsidan. Under förra året ökade antalet besök med 9,5 % och skistar.com hade totalt 9 miljoner besök maj till maj. Sett enbart till logi genererades 68 % av försäljningen direkt från webbokningar under föregående år. Detta gör skistar.com till den i särklass viktigaste säljkanalen för SkiStar.

Vi var tidigt ute med att lägga stort fokus på webben som säljkanal. Med facit i hand var vi helt rätt ute med tanke på den ökning vi ser både vad gäller antal besök och försäljningssiffror. Det kändes därför givet att ta nästa steg och utveckla skistar.com för att fortsätta att ligga i framkant”, säger Mathias Lindström, marknads- & försäljningsdirektör SkiStar AB.

Lagom till säsongspremiärer och vinterns antågande på SkiStars resmål i Sverige och Norge har nya skistar.com lanserats. Den nya sajten kommer att förenkla väsentligt för besökaren och mobilanpassas för att fungera lika bra i dator som i mobil. Av den totala trafiken var över 20 % mobila besök förra året vilket ställer krav på bättre mobilitet. Även rent försäljningsmässigt ser SkiStar en tydlig förskjutning där fler köp än tidigare sker via mobila enheter. Detta stödjer också SkiStars satsning på gratistjänsten MySkiStar som kopplar ihop skidåkningen med webben och i mångt och mycket blivit en mobil tjänst för besökarna.

Nya Skistar.com kombinerar inspiration, information och försäljningsflöden och vi har lagt mycket tid och kraft på att utveckla framförallt användarvänligheten”, säger Lindström.

Den nya versionen av skistar.com bjuder bland annat på en modern och lättnavigerad design samt högre prestanda. Det blir enklare att hoppa emellan och jämföra de olika destinationerna Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal och Trysil för att hitta sitt favoritresmål. Nya skistar.com kommer även att svara upp till de ökade kraven på mobilitet mellan dator, telefon och läsplatta.

För ytterligare information:
Linda Wasell, PR & pressansvarig SkiStar AB
E-post: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.