SkiStar AB: Philips TV lyser upp fjällvärlden med sin Ambilight

SkiStar AB: Philips TV lyser upp fjällvärlden med sin Ambilight

Med ett tydligt kommunikativt mål blir TP Vision som tillverkar, säljer och marknadsför Philips TV en av SkiStars största partners och Philips teveapparater blir presenterande sponsor till den kommande nysatsningen på parker. Genom att addera ljus till olika features förstärks upplevelsen precis som Ambilight gör TV-upplevelsen till något utöver det vanliga.

Allt fler företag attraheras av SkiStars målgrupper och väljer att med skilda syften aktivera sig i vid SkiStars resmål Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal och Trysil. TP Vision blir genom det nytecknade avtalet en av SkiStars största partners.

Som partner till SkiStar finns möjligheten till ett trovärdigt och strategiskt lyft som bidrar till att driva och förflytta varumärken långsiktigt. Samarbetet med TP Vision och Philips teveapparater är ett lysande exempel på just det, säger Maria Andrén, partneransvarig på SkiStar.

Samarbetsavtalet är tecknat på lång sikt och TP Vision kommer till säsongen 2014/2015 påbörja ett omfattande arbete med att öka medvetenheten om den unika tekniken Ambilight som finns på Philips teveapparater. I ett första steg gäller avtalet branschexklusivt för Åre för att sedan utökas med fler av SkiStars resmål.

Partnerskapet kommer på många sätt vara helt unikt och vi längtar redan efter att få berätta mer för våra gäster om vad som är på gång. Något vi får avvakta med att presentera tills efter sommaren fortsätter Maria.

För att komma närmare konsumenten väljer TP Vision att gå utanför butik till en arena rakt in i målgruppen, det vill säga män mellan 20 och 39 år.

Vi ser en fantastisk koppling mellan SkiStars parker och det vi vill åstadkomma. Genom att förstärka de redan positiva upplevelser som hör skidåkning till har vi en möjlighet att bygga varaktiga relationer med vår viktigaste målgrupp, säger Johanna Hedenbergh nordisk marknadschef på TP Vision

Philips Ambilight TV – för en ljusare och större upplevelse:

Philips är det enda varumärket som erbjuder den patenterade och unika Ambilight tekniken. Genom små LED lampor på TV:ns sidor speglas färger och ljuset från skärmen till väggen bakom. Det ger ögonen en större och mjukare bild. Ambilight är något som måste upplevas och de flesta kan inte tänka sig en TV utan Ambilight när de väl har provat.

SkiStars partners:

SkiStar samarbetar strategiskt med ett mindre antal utvalda branschexklusiva partners per destination. Inför skidsäsongen 2014/15 är följande samarbetspartners klara vid SkiStars destinationer:

ICA och Arla är huvudsponsorer för skidskolan i Sälen, Åre och Vemdalen.

-Branschexklusiva partners Åre
Trygg Hansa, Telenor, Audi och TP Vision/Philips TV