SkiStar förstärker organisationen

- I vårt fortsatta arbete att stärka organisationen och utveckla bolaget har vi valt att anställa en Kommunikations- och PR Chef samt en Hållbarhetschef. Hållbarhet är ett av flera viktiga områden för framtiden och det känns väldigt spännande att utöka våra resurser inom området, säger Stefan Sjöstrand, VD på SkiStar.

Om nya Kommunikations- och PR chefen:

Petra Hallebrant har över 20 års erfarenhet av kommunikation, hållbarhet och ledarskap från flera olika branscher och roller. Hon kommer senast från Svenska FN-förbundet i rollen som generalsekreterare och var dessförinnan hållbarhets- och kommunikationschef på Telge energi. Under ett antal år var Petra även kommunikationschef på UNICEF Sverige och på Rädda Barnen. Hon har också jobbat som PR-konsult på Prime PR och som PR- och pressansvarig på Systembolaget.

Om nya Hållbarhetschefen:

Fanny Sjödin har lång erfarenhet av hållbarhet, både som konsult och från linjeorganisation och kommer närmast från Nordea, där hon har varit ansvarig för att stötta bankens olika verksamheter i deras hållbarhetsarbete. Innan Nordea arbetade Fanny på PwC som konsult inom hållbart företagande samt var ansvarig för PwC:s egna hållbarhetsarbete.

Båda startar sina roller senast den 1 September.

För mer information:

Stefan Sjöstrand, VD SkiStar. Tele: 072- 886 57 38

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering.