SKISTAR UTSER TILLFÖRORDNAD VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR

Styrelsen i SkiStar har beslutat att utse bolagets ekonomi- och finansdirektör, Anders Örnulf, till tillförordnad vd och koncernchef från och med den 1 december. Nuvarande vd, Mats Årjes, som i maj meddelade att han slutar som vd i SkiStar, lämnar sin befattning den 30 november och utträder samma dag även ur bolagets styrelse. Processen för att rekrytera en ny permanent vd till SkiStar pågår. Så snart denna process är slutförd kommer SkiStar att gå ut med mer information.

Anders Örnulf är sedan början av 2018 CFO i SkiStar. Han är född 1976, utbildad civilekonom och har en bred erfarenhet av ekonomi- och finansfrågor samt från olika chefs- och ledarpositioner.

– Jag är mycket glad över att Anders Örnulf blir SkiStars tillförordnade vd under tiden till dess att vi har en ny permanent vd på plats. Anders har arbetat nära avgående vd Mats Årjes de senaste åren. Han har alltid fokus på affären, god kunskap om SkiStar och gedigen erfarenhet av verksamhetsutveckling på ledningsnivå, säger styrelsens ordförande Eivor Andersson.

Denna information är sådan information som SkiStar AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 22 november 2019 klockan 08.00 CET.

Ytterligare information lämnas av:

Eivor Andersson, Styrelseordförande, tel +46 (0)280 880 80.

Anders Örnulf, Ekonomi- och finansdirektör, tel +46 (0)280 880 80.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering.