SkiStar Vemdalen: Parksatsningen fortsätter med andra upplagan av Under The Lights

Nu är Vemdalens parker öppna och kommer till årets Under The Lights vara i toppskick. Till i år har konceptet utvecklats till en blandning av tävling och uppvisningssession med 15 av landets bästa parkåkare inbjudna. Det finns också öppna platser för de gäster som vill vara med och utmana.

Vemdalen fortsätter att satsa på parkprodukten och har även detta år parkerna färdigställda till julens gäster. Lördagen den 28 december går andra upplagan av Big Air-festen Under The Lights av stapeln.

Uppvisningseventet som förra året lockade hela 2500 åskådare har i år utvecklats till en tävling där 15 av landets bästa åkare blivit inbjudna att delta. Under dagen körs ett kval i Klövsjö för de inbjudna åkarna samt för de 15 första som anmäler sig på plats. Där ska fältet tunnas ut till endast 8 som sedan gör upp under kvällens final i Björnrike.

Finalen kommer att bjuda på stora hopp och skidåkning i hög klass. Det blir fyrverkerier och skön stämning i den upplysta arenan. Decembermörkret kommer att kännas som bortblåst, säger Anders Lundqvist, Marknads- och Eventansvarig SkiStar Vemdalen.

Under The Lights produceras av SkiStar Vemdalen i samarbete med Östersundsbaserade filmbolaget TFJ Production.

Film från förra årets event

Film: TFJ Production

Foto: Jonathan Birkemyr

För ytterligare information:
Anders Lundqvist, Marknads- och eventansvarig SkiStar Vemdalen
Mail: anders.lundqvist@skistar.com
Mobil: +46 70 235 68 09

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.