SkiStar Åre: Superevent i Åre på påskafton - världsstjärnor bjuder på show

SkiStar Åre: Superevent i Åre på påskafton - världsstjärnor bjuder på show

Jon Olsson Invitational med JOI Big Air & Vattenfall Alpine Challenge by Olsson och Byggmark (VAC) återigen i Åre.

Den som befinner sig i Åre på påskafton utlovas underhållning på hög nivå. Då är det nämligen dags för JOI Big Air och Vattenfall Alpine Challenge by Olsson och Byggmark där freestyle och alpina världsstjärnor bjuder på show. Att kombinera freestyle och alpint är något relativt nytt inom skidsporten och ett perfekt tillfälle att bjuda publiken på ett enda stort superevent.

- Det unika med det här eventet är att  två så vitt skilda kulturer inom skidsporten möts vid ett tillfälle. Detta stämmer bra överens med Åres ambition att vara en arena för flera olika grenar inom skidåkning, säger Catharina Utanskog, Eventansvarig SkiStar Åre.

Startfältet i de båda tävlingarna är mycket starkt med namn från den absoluta världseliten. Bland de startande i VAC finns exempelvis vinnaren av Slalomvärldscupen 2012 André Myhrer samt Kjetil Jansrud och Felix Neureuter. I JOI finns bland annat världsnamn som Bobby Brown, Russ Henshaw, PK Hunder och inte minst förra årets vinnare Elias Ambühl.

- Det känns kanon att återigen vara på plats i Åre med ett startfält av absoluta toppklass, säger arrangören Jon Olsson.

Schema JOI;
6 April Kval 19.00
7 April FInal 19.00

Schema VAC;
6 April Kval 19.00
7 April Final 19.00

Eventen är gratis för publiken och äger rum i Åres Nationalarena vid liften VM8:an.

För fullständig åkarlista och mer information; joinvitational.com

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering. Bilder och filmer i SkiStars pressrum är fria för publicering tillsammans med information om SkiStar och/eller SkiStars destinationer och produkter.