Dom i överprövningen av VA-material 2012

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2012 14:44 CEST

Förvaltningsrätten avslog Dahl Sverige AB:s begäran om överprövning av upphandling av VA-material 2012. SKL Kommentus Inköpscentral fick därmed rätt i att man i förfrågningsunderlaget inte behöver ange alla tekniska specifikationer för att lämna elektroniska anbud samt att även elektroniska anbud lämnas på anbudsgivarens risk. Anbudsgivarna bör därför vara ute i god tid och informera sig om förutsättningarna för att lämna anbud. Vi avvaktar nu tio dagar och ser om Dahl går vidare till Kammarrätten men förhoppningsvis kan vi snart teckna ramavtal med tilldelade leverantörer.

För mer information: Pia Hedström, chefsjurist, 070 -771 21 89.