Hitta rätt i trafiken med Vägmärken 2012

Det är uppdelat på tre geografiska områden som två leverantörer täcker upp. Vår bedömning är att avtalet täcker 90 % av kommunens behov. Kommunen ansvarar för underhåll av det mindre vägnätet och har därmed behov av vägskyltar.  Leverantörerna erbjuder ett brett sortiment med hög kvalitet och bra priser.

Värdet på ramavtalet beräknas till ca 6 000 000 kr per år och det är glädjande att SKI kan erbjuda kommuner, landsting och regioner ett avtal inom ett helt nytt område.

Ett nytt och intressant ramavtalsområde för oss där vi ser att vi kan bidra till att kommuner på enkelt sätt kan beställa varor utan att själva behöva gör en upphandling, säger Conny Callin, Marknadschef på SKL Kommentus Inköpscentral.

Ramavtalet Vägmärken 2012 har tecknats med följande leverantörer:

• Meag Genevad
  • Plast & Plåt Vägmärken

För mer information: Conny Callin, Marknadschef, telefon: 070-536 38 14, eller Fredrik Björnström, Ansvarig upphandlingskonsult, telefon 08-709 59 44

• Offentlig sektor