Rörande enkelt med VA-material 2012

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2012 15:02 CEST

SKL Kommentus Inköpscentral (SKI) har tecknat nytt ramavtal med Ahlsell Sverige AB och Onninen avseende VA-material 2012.

SKI erbjuder nu ett helt nytt ramavtalsområde som riktar sig till kommunernas VA-verksamheter.

Ramavtalet omfattar ett komplett sortiment av VA-material inom produktområdena rör, ventiler, spolposter/brandposter, pumpar, brunnar, gatugods, geotextil, vattenmätare, specialverktyg m.m.

Miljöstyrningsrådets kriterier för tunga transporter gäller vid leverantörernas leveranser av VA-material.

- Vi är stolta över att kunna erbjuda ett ramavtal inom detta område. Nu kan kommunerna och deras bolag enkelt beställa det VA-material man behöver till mycket förmånliga villkor. Fördelarna med avtalet är bland annat mycket enkla beställningsrutiner och hög leveranssäkerhet. Avtalet gäller fyra år och beräknas omsätta minst 100 miljoner kronor, säger upphandlingskonsult Sten Algotson vid SKL Kommentus Inköpscentral.

För mer information: Conny Callin, Marknadschef, telefon: 070-536 38 14 eller Sten Algotson, Ansvarig upphandlingskonsult, telefon 08-709 59 57.