Lotta Möller blir skogsskötselchef i Skogssällskapet

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 08:29 CET

Tjänsten är placerad på koncernnivå och innebär bland annat ansvar för Skogssällskapets strategiska skogsskötselfrågor och Stiftelsen Skogssällskapets utdelning av forsknings- och utvecklingsanslag.

Lotta Möller kommer närmast från en anställning som departementssekreterare på Landsbygdsdepartementet där hon arbetar med frågor som rör nationell skogspolitik, bioenergi och klimat. Tidigare har hon bland annat varit utredningssekreterare i Skogsutredningen, forskningsredaktör vid SLU och skogschefsassistent vid Skogsägarna Norrskog.

Lotta Möller tillträder sin tjänst den 9 maj, 2011. Tjänsten är placerad i Uppsala.

Mer information:
Svante Scherman, koncernchef Skogssällskapet AB.
Tel: 0150-16203. E-post: svante.scherman@skogssallskapet.se

Skogssällskapet förvaltar cirka 500 000 hektar skog tillsammans med stora och små skogsägare i Sverige, Norge och Lettland. Tjänsteutbudet inbegriper skogsbruk och tjänster inom ekonomi och fastighetsfrågor.

Ägare är Stiftelsen Skogssällskapet som grundades 1912 och vars syfte är att verka för skogshushållning och naturvård. Skogssällskapet delar årligen ut cirka 8 miljoner kronor till forskning och utveckling.