Mikael Zachrisson lämnar Skogssällskapet

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 15:10 CET

Efter 16 år i företaget lämnar Mikael Zachrisson Skogssällskapet och sin senaste roll som VD för SFAB, Skogssällskapets Förvaltning AB. Skogssällskapets koncernchef Svante Scherman går tills vidare in som tillförordnad VD med stöd av SFAB:s vice VD Magnus Juntikka.

– Det har varit många innehållsrika och roliga år i Skogssällskapet. Efter 16 år i företaget, varav snart 10 år i företagsledningen, har jag nått en punkt där jag vill lägga energin på nya utmaningar. Jag har diskuterat frågan senaste tiden med min styrelseordförande Svante Scherman för att lösa övergången på ett bra sätt.

Skogssällskapets koncernchef Svante Scherman har av styrelsen för SFAB utsetts till tillförordnad VD i SFAB. Till stöd har han Magnus Juntikka, som sedan tidigare är vice VD i SFAB.

Kontakt: Svante Scherman, 0705-817921

Skogssällskapet förvaltar cirka 500 000 hektar skog tillsammans med stora och små skogsägare i Sverige och Lettland. Tjänsteutbudet inbegriper skogsbruk och tjänster inom ekonomi och fastighetsfrågor.

Ägare är Stiftelsen Skogssällskapet som grundades 1912 och vars syfte är att verka för skogshushållning och naturvård. Skogssällskapet delar årligen ut cirka 8 miljoner kronor till forskning.