Några av Sveriges ledande aktörer i skolvärlden berättar om Skolon

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2016 14:03 CEST

Skolon lanserar idag, som ett steg vidare i sin tillväxtsatsning, två intervjufilmer vilka nu kommer att användas brett i all marknadskommunikation. I filmerna hörs kommentarer och röster från några av Sveriges ledande skolhuvudmän och ett antal av de främsta leverantörerna till den svenska skolan.

- För oss på Skolon har användare varit prio ett sedan starten och det är roligt för oss att kunna lyfta fram deras röster, vad de tycker är avgörande. Att de dessutom är så positiva är vi självklart mycket glada för. Vi har jättemånga intressanta användarhistorier och det känns roligt att vi nu får berätta några av dem. Den här filmen gör också det möjligt för nya användare att på ett enkelt sätt få en helhetsbild av Skolon och hur plattformen verkligen kan underlätta och göra skillnad i skolans vardag, säger Niklas Leide, användarchef på Skolon.

- I partnerfilmen visualiserar några av våra samarbetspartners om möjligheterna med Skolon. Hur ett samarbete kan göra det att lättare nå ut, spara tid och pengar - hur vi blir starka tillsammans. Skolor och kommuner vill att det ska vara så enkelt och smidigt som möjligt att hitta och använda digitala verktyg, vilket man som Skolon Partner är med och underlättar på ett helt nytt sätt än tidigare. Det budskapet tycker jag att vi gemensamt har fått fram i filmen, säger Sebastian Matuska, partnerchef på Skolon.

Filmerna finns från och med idag tillgängliga på Skolons webbplats och ingår i en ny digital marknadskampanj som kommer gå i en rad olika sociala kanaler.

Fakta om användarfilmen
I filmen som är 3:59 minuter lång, syns och hörs Kjell Bengtsson, IT-samordnare på Barn- och Utbildningsförvaltningen i Tyresö kommun, Hans Nilsson, IT-strateg för grundskolan i Täby kommun, samt Ole Lidegran, IT-chef för Lärande i Sverige.

Fakta om partnerfilmen
I filmen som är 3:26 minuter lång, syns och hörs Åsa Norberg, VD på Liber, Andreas Selling, VD för Vklass, Pontus Albinzon, partneransvarig på IST och Hanna Harge, grundare av Schoolido.

Skolon är en kostnadsfri och oberoende samlingsplats för digitala skolverktyg, skapad för både lärare och elever. Med Skolon är det enkelt att komma åt och använda sina digitala skolverktyg - säkerheten ökar, administrationen minskar och det blir mer tid för lärandet.

De digitala skolverktygen kommer från både små och stora leverantörer som alla har en sak gemensamt - de skapar digitala skolverktyg som är bra för skolans värld. Skolon lanserades efter flera års utveckling på SETT-mässan 2015 och är idag ett av Sveriges mest snabbväxande EdTech-företag, tillgängligt på över 4.000 skolor och med 10.000-tals nya användare per månad.