Sebastian och Niklas stärker teamet på Skolon!

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2016 16:21 CET

Sebastian Matuska är ny partnerchef och kommer ansvara för arbetet med innehålls- leverantörer och partners i plattformen. Sebastian har en bakgrund inom affärsutveckling/IT, nu senast inom cloud-teknologi där han jobbat med säkra cloudlagringslösningar för ett antal olika större företag.

Niklas Leide är ny användar- och produktchef och kommer leda det team som arbetar med våra användare, dvs skolor, kommuner och huvudmän. Huvudfokus nu är rådgivning, utbildning och teknisk support i samband med de många uppsättningar som pågår runt om i Sverige. Niklas har en bakgrund som grundare till ett av Sveriges första apputvecklings- företag, Appcorn som skapat några av Sveriges mest populära mobilapplikationer och gjort utveckling för flera av Sveriges största företag.

- Det känns mycket bra att vi nu kan öka farten på både användar- och partnersidan då efterfrågan på Skolon från både skolor och partners är stor. Både Sebastian och Niklas har en bred kunskap kring IT och teknik men framförallt också erfarenhet av att jobba med utveckling- och tillväxt, vilket kommer att komma till stor glädje för både våra skolor och partners; berättar Oliver Lundgren, operativ chef på Skolon. - Under hösten har vi växlat upp vårt utvecklarteam rejält, så att nu göra detsamma även på marknadssidan är ett logiskt nästa steg. Vi har flera större partnerskap i startgroparna så våren kommer bli riktigt intressant både för oss våra användare; avslutar Oliver.

Skolon är en helt oberoende samlingsplats som verkar för en digital skolvärld. Skolon tillgängliggör applikationer och digitala lärresurser som gör skolan enklare och roligare för både lärare och elever. Applikationerna kommer från både små och stora leverantörer som alla har en sak gemensamt - de skapar digitala lärresurser och programvaror som är bra för skolans värld. Med samarbetspartners som Netport Science Park, BTH och Dyslexiförbundet FMLS formas lösningar som inte bara är underhållande en kort tid, utan håller på sikt. Efter två års utveckling lanserades Skolon på SETT-mässan i april 2015 och vid starten har över 75 % av Sveriges skolor tillgång till Skolon.