Christina och Roland Skoog vid Residenset i Luleå

Christina och Roland Skoog utsedda till Årets Företagare i Norrbotten

Christina och Roland Skoog har utsetts till Årets företagare i Norrbotten 2017. Utdelningen skedde vid residenset i Luleå och det är organisationen Företagarna Norrbotten som utser Årets företagare. Under de senaste åren har Skoogs skapat ett nytt kvarter i centrala Piteå med KUST Hotell & Spa, Småstadens shoppingcenter, Skoogs City BnB, nya lägenheter och kontor.

Motiveringen till priset lyder:
”Multientreprenörerna som ständigt inspirerar med sin verksamhet som sträcker sig från bränslen och energi, via hotell, till kommersiella fastigheter och bostäder. Med engagemang investerar företagarna som aldrig förr och bygger inte bara ett fantastiskt bolag – utan är även med och bygger Piteå som stad ”.

Nu går de vidare i tävlingen om vem som blir Årets företagare i Sverige i konkurrens med 19 andra regionala vinnare. Utmärkelsen delas ut vid Företagardagen på Stockholms stadshus den 13 oktober.