Skövdebostäder hjälper Skövdeungdomar att hjälpa

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2015 16:15 CET

På fredag arrangerar Skövde Ungdomsforum evenemanget Rädda Liv som uppmanar till att vara med och göra skillnad. Skövdebostäder kommer att bidra på två sätt. Dels med pengar till FNs flyktingorgan UNHCR och dels genom att uppmana bolagets anställda att lämna in främst vinterkläder att ge till evenemangets insamling av saker till Lyktan.

Skövde Ungdomsforum arrangerar en föreläsningskväll med syfte att utbilda och prata om flyktingars situation samt frågor som rör vikten av ungas inflytande. I samband med detta sker en insamling till FNS flyktingorgan UNHCR och klädinsamling till Lyktan, Svenska kyrkans hjälpverksamhet i Skövde.

Skövdebostäder har beslutat att skänka pengar till välgörenhet istället för julklappar i år och när detta evenemang blev känt var det ett bra sätt att engagera sig.

Som läget är idag känns det helt rätt att skänka pengar till välgörande ändamål istället för att köpa julklappar. Genom att göra det i samband med Skövde Ungdomsforums arrangemang kan vi göra lite mer, då vi samtidigt samlar in bland annat vinterkläder och på samma gång uppmuntrar engagerade ungdomar att göra bra saker, säger Dan Sandén, vd Skövdebostäder.

Skövdebostäder kommer att skänka 45000 kronor till UNHCR. Och man hoppas kunna leverera en hel del varma kläder till Skövde Ungdomsforum på fredag eftermiddag.

Skövdebostäder ägs av Skövde Stadshus AB som i sin tur ägs av Skövde kommun. Som stadens största hyresvärd bidrar vi till kommunens budskap om det goda boendet genom våra cirka 4 700 bostäder av alla upptänkliga slag och storlekar. Från centrala smålägenheter i 1800-talshus till ett naturnära boende i nybyggda fristående villor.