Skövdebostäder rekryterar ny vd

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2019 16:08 CEST

Nu är rekryteringen av ny vd för det kommunala bostadsbolaget Skövdebostäder igång. Bolaget samarbetar med rekryteringsfirman Lisberg som har lång erfarenhet av rekrytering till ledande befattningar.

- Det känns bra att vi är igång med rekryteringsprocessen på allvar. Verksamheten löper på utan problem med byggchef Morgan Arvidsson som tillförordnad vd, men givetvis behöver bolaget en permanent lösning, säger Bernt Mårtensson, styrelseordförande i Skövdebostäder.

Kartläggning och intervjuer

Lisberg arbetar med kartläggning av potentiella kandidater, men tar också emot ansökningar till tjänsten. Utifrån ett stort underlag kommer rekryteringsfirman att plocka ut ett antal kandidater som går vidare till sluttampen där Skövdebostäder ska hitta sin nya vd.

Flera medarbetare på Skövdebostäder har intervjuats inför att rekryteringsprocessen skulle starta för att skapa en gemensam bild av vilka egenskaper och kompetens en ny vd behöver.

- Vi söker en lyhörd ledare som kan balansera alla krav på kommunnytta, bolagets positiva utveckling och samhällsansvar och se helhetsperspektivet på hur Skövdebostäder kan vara till nytta för såväl sina hyresgäster som Skövde i stort. Vi söker någon som kan föra god dialog i alla led i organisationen, säger Bernt Mårtensson, styrelseordförande.

Mer information finns på Skövdebostäders webbplats

Skövdebostäder ägs av Skövde Stadshus AB som i sin tur ägs av Skövde kommun. Som stadens största hyresvärd bidrar vi till kommunens budskap om det goda boendet genom våra cirka 5 360 bostäder av alla upptänkliga slag och storlekar. Från centrala smålägenheter i 1800-talshus till ett naturnära boende i nybyggda fristående villor.