Skövdebostäders rekorduthyrning startar 2 april

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2019 08:17 CEST

Bild: Skövdebostäder/Studio Ekberg, Linus Romberg

Den 2 april kl ockan 10 publicerar Skövdebostäder de totalt 170 lägenheter som då blir tillgängliga för uthyrning på sin webbplats. Det handlar om 126 lägenheter i etapp två och tre på Frostaliden samt 44 lägenheter på Grubbagården, Havstena.

- 170 lägenheter på en gång är rekord! Så många lägenheter har vi aldrig haft för uthyrning samtidigt. Vi hoppas och tror att detta kommer att ge fler möjlighet att få en lägenhet, säger Lina Eklund Svensson, marknadschef på Skövdebostäder.

Ingen stress då vanliga bostadskön gäller

Uthyrningsstarten innebär inte någon stress för den som vill boka sig på lägenheterna. Det är poängen i ordinarie bostadskön som gäller och man behöver inte vara först till kvarn.

- Den här gången hyr vi ut vår nyproduktion till den ordinarie kön. När det handlar om så många lägenheter som nu tror vi att det kommer att gynna alla, eftersom även de med få köpoäng har goda chanser, säger Lina Eklund Svensson, marknadschef på Skövdebostäder.

Inflyttningsdatum

Lägenheterna på Frostaliden och Grubbagården, som är det nya huset på Havstena, hyrs alltså ut samtidigt. Dock skiljer sig inflyttningsdatumen åt. Följande inflyttningsdatum för de olika husen gäller:

• Frostaliden 11 och 9 – 1 december 2019
  • Grubbagården – 1 januari 2020
  • Frostaliden 7 och 5 – 1 maj 2020

Skövdebostäder ägs av Skövde Stadshus AB som i sin tur ägs av Skövde kommun. Som stadens största hyresvärd bidrar vi till kommunens budskap om det goda boendet genom våra cirka 5 000 bostäder av alla upptänkliga slag och storlekar. Från centrala smålägenheter i 1800-talshus till ett naturnära boende i nybyggda fristående villor.