Nytt samarbete

Skrotfrag AB kunde sedan en tid tillbaka meddela att deras koncern nu har utökats med ett samarbete - Kronobergs Recycling.

- När Skrotfrag grundades 1972 var verksamheten främst inriktad på bilskrotning, men i dag har fokus breddats. Numer tar vi emot såväl elektronik och vitvaror som järnskrot och tunga fordon. Det är då naturligt att vi också utökar vår verksamhet med samarbeten. Vi önskar Kronobergs Recycling välkomna!

• kronobergs recycling
  • samarbete

Skrotfrag Ab har som drivkraft att vara bäst på fragmentering. Detta inkluderar minimal miljöpåverkan och därigenom maximal återvinning av restprodukterna från fragmenteringsprocessen.

Skrotfrag har 20 filialer i södra och mellersta Sverige som tar emot, fragmenterar och återvinner skrot. Deras anläggningar tar hand om allt ifrån bilar och tunga fordon till vitvaror och elektronik. Deras tre fragmenteringsanläggningar är alla miljöcertifierade enligt ISO 14001. Förutom detta arbetar Skrotfrag AB vidare med flera andra återvinningsprojekt, till exempel ytterligare återvinning av avfallsfraktionen samt rening av glykol.

Paul Johansson