Vad ska jag tänka på när jag skrotar bilen?

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2014 08:00 CET

Att skrota bilen är ingenting märkvärdigt men det finns ändå några små saker att tänka på.

1. Ta med ditt senaste registreringsbevis.
2. Ta med legitimation.
3. Bankkort.

När du bockat av lista ovan är du redo att lämna in din bil för skrotning.

Dagen efter att bilen lämnats för skrotning utfärdas ett mottagningsbevis elektroniskt genom direktkontakt med Transportstyrelsen. När mottagningsbeviset registrerats av Transportstyrelsen görs en avställning av fordonet och sedan ett ägarbyte till skrotfirman. Återbetalning av vägskatt och försäkringspremie sköts av Transportstyrelsen och ditt försäkringsbolag.

Vill du skrota via ett ombud? Klicka här för att läsa hur du går till väga.

Beställ ditt registreringsbevis här

Vår drivkraft är att vara bäst på fragmentering. Detta inkluderar minimal miljöpåverkan och därigenom maximal återvinning av restprodukterna från fragmenteringsprocessen.

Skrotfrag har 20 filialer i södra och mellersta Sverige som tar emot, fragmenterar och återvinner skrot. Vi tar hand om allt ifrån bilar och tunga fordon till vitvaror och elektronik.Våra tre fragmenteringsanläggningar är alla miljöcertifierade enligt ISO 14001. Förutom detta arbetar vi vidare med flera andra återvinningsprojekt, till exempel ytterligare återvinning av avfallsfraktionen samt rening av glykol.

Kommentarer (0)