Sveriges djurägare ska rösta fram Årets djurklinik

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 09:26 CET

Svensk Djursjukvård kommer under våren att för första gången utse Årets djurklinik. Den 15 februari öppnar möjligheten för djurägare, medarbetare och alla andra att nominera till utmärkelsen. En jury utser fem finalister och därefter kan alla vara med och rösta fram vem av de fem som blir Årets djurklinik 2016.

– Sverige har riktigt bra djursjukvård! Det är vi stolta över och det vill vi gärna uppmärksamma. Medarbetare vid djursjukhus och djurkliniker runt om i hela Sverige gör dagligen ett arbete som är mycket uppskattat av de miljoner svenskar som delar sitt liv med djur. Genom att utse Årets djurklinik vill vi sätta ljuset på det fina arbetet, säger Maria Lundvall, branschansvarig, SLA-Svensk Djursjukvård.

Juryn består av Annette Sjödin, ordförande i SVERAK, Hans Rosenberg, presstalesman/PR SKK och Torkel Ekman, leg veterinär och ordförande i Sveriges Veterinärmedicinska Sällskap.

För att kunna utses till Årets djurklinik krävs att kliniken är medlem i arbetsgivar- och branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård och därmed har förbundit sig att leva upp till reglerna bakom Svensk Djursjukvårds kvalitetssigill. Särskilt tungt väger det att kliniken får gott betyg när det gäller bemötande, delaktighet, prisinformation och tillgänglighet.

SÅ HÄR KOMMER DET ATT GÅ TILL

Alla kan vara med och nominera den 15-26 februari
Information om utmärkelsen kommer att spridas via webb och Facebook. Djurägare, medarbetare och alla andra kan vara med och nominera till Årets djurklinik via nomineringssidan på www.svenskdjursjukvard.se

Juryn utser fem finalister
Under första halvan av mars går juryn igenom nomineringarna. De kliniker med bäst nomineringar får utveckla för juryn hur de arbetar med kvalitet utifrån kriterierna.

Alla kan vara med och rösta fram Årets djurklinik, 22 mars-5 april
Den 22 mars presenteras fem finalister. Alla kan vara med och rösta på vilken av de fem som ska vinna den ärofyllda titeln Årets djurklinik 2016.

Vinnaren presenteras 15 april
Årets djurklinik 2016 presenteras den 15 april. Vinnarens firas också på VeTa-dagarnas bankett den 23 april.