Pressinbjudan: Alla på snö firar 10 år och kommer till Bollebacken

Pressinbjudan: Alla på snö firar 10 år och kommer till Bollebacken

Alla på snö är ett uppmärksammat, prisbelönt och rikstäckande projekt som vill, precis som det låter, få fler på snö och fler barn att uppleva snöglädje. Tisdag, onsdag och torsdag under vecka 4 erbjuds fjärdeklassare i Bollnäs kommun att under en dag prova alla aktiviteter som ryms inom en svensk skidanläggning - gratis. Det är en helt vanlig skoldag, men med ovanligt och oväntat kul innehåll!

-Det är roligt att kunna erbjuda alla fjärdeklassare i Bollnäs kommun en dag i skidbacken och i spåren och vår erfarenhet är att det ger dem glada minnen som varar länge, säger Mats Hägglund från Bollnäs Alpina Klubb, som driver Bollebacken.

I år firar Alla på snö 10 år och sedan starten har nära 100 000 barn fått uppleva en Alla på snö-dag.

För att kunna genomföra Alla på snö utan kostnad behövs samverkan. Svenska Skidförbundet håller ihop projektet och SLAO stöttar genom att våra medlemmar ställer upp med gratis skipass och gratis utrustning.

-Genom att ge alla barn möjlighet att göra allt från snöänglar till att känna fartvindens sus kan vi påverka på lång sikt. En aktiv livsstil är vägen till ett hälsosammare liv, och Sverige är ett vinterland där många snörika äventyr står till buds. Ett av SLAO:s viktigaste uppdrag är att bidra till att fler får chansen att uppleva snöglädje, säger Titti Rodling, vd SLAO.

Kontaktuppgifter:

Charlotta Bürger Bäckström, projektledare Alla på snö, 0703-72 00 41