Sökes: Utbildningsadministratör SLR-medlemsservice

Sökes: Utbildningsadministratör SLR-medlemsservice

SLR Service AB är ett servicebolag för den idéburna branschorganisationen SLR, Sveriges Lås och Säkerhetsleverantörers Riksförbund. SLR har funnits i drygt 60 år och är en rikstäckande organisation för Låsmästare och Säkerhetstekniker från Trelleborg till Kiruna. Antal medlemsföretag är för närvarande 149 stycken med 53 filialer. SLR har fem lokalföreningar. Förbundet är anslutet till SäkerhetsBranschen, Svenska Säkerhetsföretag, samt European Locksmith Federation och Företagarna.

Om tjänsten:
Vi söker dig som vill arbeta i en bred, samordnade roll inom utbildningsadministration och kansli.

Som utbildningsadministratör vid SLR ansvarar du för att bygga upp, driva och utveckla rutiner för utbildningsadministration med IT-stöd och E-Learning för SLR:s nya utbildningssatsningar. Du ansvarar också medlemsservice till organisationens medlemsföretag, vilket innebär att Du besvarar frågor på både mail och telefon. Vidare så ansvarar Du för att uppdatera de hemsidor som SLR driver.

En del i arbetet är att projektleda verksamheten vid de större konferenser och branschträffar som SLR anordnar årligen. Du ansvarar för att driva eventet, ordna med lokaler, föreläsare, lunch etc. i samverkan med SLR:s övriga kanslipersonal.

I rollen ingår även att koordinera verksamheten vid SLR:s kansli avseende sedvanliga administrativa kontorsgöromål.

Vem söker vi?
Du har minst gymnasiekompetens inom relevant område och några års erfarenhet från liknande roller. Vi förutsätter att du har god datavana och gedigen erfarenhet från arbete i dataadministrativa system.

Det är också viktigt att du känner dig bekväm i svenska i både tal och skrift.

Som person är du lyhörd, kommunikativ och ödmjuk. Du är bra på att skapa kontakt med nya människor och bemöta dem på ett professionellt och vägledande sätt. Du är samtidigt bra på att driva ditt eget arbete framåt med förmåga att se vad som behöver göras. För att trivas hos oss behöver du vara en lagspelare som hjälper till där det behövs med verksamhetens bästa i åtanke.

Du blir en del av en stor organisation men på ett litet kontor vilket innebär att de flesta av dina kontakter kommer ske över mail och telefon. Det är av stor vikt att du vågar ta egna initiativ och att Du själv tar ansvar för att driva ditt arbete framåt även de dagar du inte har sällskap på kontoret. Du är otroligt viktig då du är SLR:s ansikte utåt och din planering och struktur är viktig för att vår medlemsservice skall fungera.

Förutsättningar för tjänsten:
Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Arbetstiden är främst på dagtid men arbete på kvällar och helger förekommer. Tillträde snarast och enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad vid SLR:s kansli i Mölnlycke.

Lön:
Månadslön, individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i din ansökan.

Ansökan:
Vi tar enbart emot ansökningar via mejl.

Din ansökan skall bestå av:
Ett personligt brev, där du bland annat ger exempel på konkreta arbetsinsatser du gjort som utbildningsadministratör.
Ditt CV.

Skicka din ansökan till benny.jansson@slr.se
Sista ansökningsdag är 2019-08-04

Kontaktpersoner:
Vid frågor rörande tjänsten kontakta ordförande Benny Jansson via mail: benny.jansson@slr.se