För fler bilder, klicka på bilder i menyn

Inbjudan: Inspirationsdag om autentiska måltidsupplevelser i Äppledalen

På tisdag arrangerar Smålands Turism en heldag om och med måltidsupplevelser. Dagen är en del i vår satsning på produktutveckling och innovation inom måltidsturism.

Vår region har många egna hjältar; producenter och produkter, förädlare och smaker, kockar och upplevelseleverantörer. Alla dessa är delar som utgör grunden för unika måltidsupplevelser – något som efterfrågas i allt högre utsträckning.

Vi hälsar er, media varmt välkomna att ta del av inspirationsdagen. Föreläsarna kommer finnas tillgängliga för er under dagen.

Datum: 5 juni 2018
Tid:9:00 – 16:30
Plats: Rudenstams i Äppledalen, Gisebo, Huskvarna

Föreläsningar:

Jens Heed – Måltidens betydelse för reseupplevelsen

Sven Erik Larsson – Vad är lokal mat och dryck, och hur smakar norra Småland?

Paul Svensson – En måltid med god eftersmak idag – och i framtiden.

Lena Mossberg – Måltidsupplevelser – hur gör man?

Dessutom medverkar Smålands Turisms nya VD, Helene Berg samt Kristina Athlei, regional utvecklingsdirektör Region Jönköpings län.

Råvarukorgen från norra Småland finns i programmet, liksom hela dagens menyer, komponerade av Paul Svensson.

OBSERVERA: Pressbesök och journalister behöver inte betala för komma in. Önskas lunch krävs däremot en anmälan, i vilken fakturaadresser efterfrågas. Journalister kommer inte att faktureras - men fältet måste fyllas i.

Kontakt

Anna Hegethorn, affärsutvecklare Smålands Turism, tel: 0703-75 12 73, anna.hegethorn@smalandsturism.se

Evelina Blomqvist, digital kommunikatör Smålands Turism, tel: 036351270, 0761048334