Nystedts Husky Tur & Natur vinner Årets Turismpris i Jönköpings län

Nystedts Husky Tur & Natur vinner Årets Turismpris i Jönköpings län

Priset delades ut på Jönköpingsgalan som gick av stapeln 25 januari på Elmia i Jönköping. Företagets grundare och ägare Ellen Nystedt fick på galascenen ta emot pris och diplom av ordförande Folke Solheim och VD Lena Larsson i Smålands Turism.

– Tusen tack för priset sa en glad Ellen Nystedt. Jag vill tacka alla som har stöttat mig och gjort det möjligt att förverkliga min dröm, för det är verkligen en dröm att få arbeta med mina fantastiska hundar och dessutom få ta med besökare på härliga turer i vår vackra natur!

Vinnarmotiveringen löd:

Engagemang och strävsamhet i kombination med proffsigt entreprenörskap bygger framgång. Internationellt genombrott på kort tid och full fart framåt kännetecknar årets pristagare. Smålands Turism delar med glädje ut Årets Turismpris 2013 till Ellen Nystedt, Nystedts Husky Tur & Natur.

Övriga nominerade till Årets Turismpris var Herman Larsson på Jönköping Airport och Eksjö Julmarknad. Alla nominerade företag premieras med annonsutrymme i Smålandsbroschyren som Smålands Turism producerar.