Småland Resorts - unikt samarbejdskoncept fylder 20 år

Småland Resorts - unikt samarbejdskoncept fylder 20 år

Småland Resorts startede som et eksportprojekt med henblik på at markedsføre konference- og herregårdsoplevelser i Småland på det danske marked, i forbindelse med at Øresundsbroen blev bygget i slutning af 90'erne. I dag tilbyder netværket det bedste fra Småland - både når det gælder gastronomi, værtsskab og naturoplevelser.

- Vi er unikke i Sverige ved at være ni anlæg, der konkurrerer gennem samarbejde i ægte iværksætterånd, siger Hans Palmgren, formand for Småland Resorts, og han fortsætter: - Hemmeligheden er, at når alle medlemmer af netværket indser betydningen af at markedsføre deres kollegers anlæg og hele regionen, med alt det den har at tilbyde, så bliver det nemt at samarbejde. Det hele sker for at tiltrække et bredere publikum til Småland, afslutter Hans Palmgren.

Lena Larsson, adm. dir. for Smålands Turism, fortæller om betydningen af langsigtet planlægning og netværkets betydning:

Smålands Turism har været med fra begyndelsen og var en af initiativtagerne til netværket. Vi ser styrken i samarbejdet med erhvervslivet, og vi ser, at langsigtet planlægning er en vigtig parameter for, hvor vellykket et samarbejde bliver. Når man sammenlægger kompetencer fra såvel den offentlige som den private sektor i turisterhvervet og finder sine roller, bliver det et succeskoncept. Vi glæder os til de næste 20 år!

På møde- og eventmessen Kursuslex i København den 28. februar vil netværket, der består af ni anlæg, kunne fejre sit 20-års jubilæum i fællesskab. Også Sveriges ambassadør i Danmark kommer hertil for at indvie deltagelsen på messen. Det sker klokken 10:00, og inviterede gæster tilbydes en særligt lækker godtepose med smålandske specialiteter!

På møde- & eventmessen Kursuslex i København finder du Småland Resorts på stand 146, hvor du kan benytte dig af vores 20-års jubilæumstilbud, smage på det bedste Småland har at tilbyde eller få en smagsprøve med hjem!

For yderligere information, kontakt:

Hans Palmgren, +46 70 5509875 hans@palmgrengruppen.se
Lena Larsson, +46 70-819 95 75 lena.larsson@smalandsturism.se

For yderligere inspiration se www.smalandresorts.se