Småland Resorts tar emot priset Årets Turismpris

Unikt samarbete belönas med Årets Turismpris

Under Jönköpingsgalans i lördags kväll blev Årets Turismpris blev offentligt. Vi gratulerar Småland Resorts till vinsten!

Motiveringen till vinsten löd…

”Med ett hållbarhetstänk som omfamnar både ekonomi och natur, har årets vinnare ständigt brutit ny mark på den småländska kartan. Genom hög- och lågkonjunktur har konstruktiva resultat skapats på ett föredömligt sätt, både långsiktigt och i nuet. Som givna medspelare i ett starkt Jönköpings län, har årets pristagare visat framfötterna både nationellt och internationellt.

Vinnaren har skapat något som inte bara är unikt - utan också är en av de största framgångsfaktorerna för småländsk turism. I 20 år har nio privatägda företag konkurrerat genom att samarbeta, och i år belönas deras gemensamma insats för turismen med Årets Turismpris!"

I Småland Resorts ingår Björkhaga Hotell & Konferens, Hestraviken, Hooks Herrgård, Hotel Gyllene Uttern, Hotell Mullsjö, Hotell Ullinge, Isaberg Höganloft, Västanå Slott och Wallby Säteri.

Vinnaren av Årets Turismpris blir Smålands Turisms, och därmed Region Jönköpings läns kandidat till nationella Stora Turismpriset. Detta pris delas ut av Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism, med Tillväxtverket som huvudman, och alla kandidater tilldelas 10.000 kronor var.