Magisteruppsats om Smaland Airport belönad

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 10:44 CET

Sparbankstiftelsen Kronan premierar årligen de mest framstående examensarbetena vid regionens högskolor och universitet.
Beatrice Borg och Jennie Skoog-Hedén från Ekonomihögskolan vid Växjö Universitet belönades nyligen med 20.000 kronor för sitt arbete med uppsatsen,” Smaland Airport, en helt ok flygplats”

Genom att använda en intressant metod som innebar att de båda studenterna utgav sig för att själva vara resenärer, så inleddes samtal med andra resenärer. Detta originella sätt att ”Wallraffa” ledde sedan till en etnografisk studie som presenterades i form av ett antal berättelser, där studenterna redogjorde för resenärernas funderingar och behov.

Estetiken, utbudet och kommunikationen var områden som framkom som viktiga faktorer att förbättra.

Beatrices och Jennies insats och uppsats har varit mycket uppskattad, och ledningen för Smaland Airport kommer nu att använda den som en del av underlaget för en reviderad affärsplan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
För mer information kontakta:
Olle Fält, Affärsutvecklare för Smaland Airport AB, 0706-75 85 04
Beatrice Borg 0733-13 88 83